Politik: Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Brammerdesign v/Lena Brammer Klokmose
Sveavej 17
9700 Brønderslev
Telefonnummer +45 27 28 02 27
CVR nr. 30629205

Betaling

Hos brammerdesign.dk kan der betales med Visa, Visa/Dankort, Mobilepay og Bankoverførsel.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra brammerdesign.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Hvis du har valgt at betale via bankoverførsel, behandler vi først din ordre når betalingen er modtaget.

Levering

Du har mulighed for at afhente din ordre hos Brammerdesign uden meromkostning eller at få din vare leveret. Prisen for levering er fast 50 dkr, men gratis ved køb for 500 kr eller mere. Prisen angives altid inden købet gennemføres.

Levering sker med PostNord eller GLS til den angivne leveringsadresse. Leveringstiden er 2-4 arbejdsdage. Vi leverer til hele Danmark, men ikke Færøerne og Grønland.
For at modtage din vare, skal du indtaste en korrekt leveringsadresse. Bliver pakken returneret, genudsendes den igen mod et fragtgebyr på 50 dkr (uanset købspris).

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på brammerdesign.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare.
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til shop@brammerdesign.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur:

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet til varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle produkter.
Udgifterne for returnering forventes at beløbe sig til ca. 70 dkr.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du hæfter for varens tilstand indtil den er modtaget hos Brammerdesign. Bliver varen under transporten beskadiget, har den ikke været pakket forsvarligt ind og vi refunderer derfor ikke varens værdi og fragtomkostninger.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor jeg har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Jeg gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi refunderer ikke fragtomkostninger du måtte have i forbindelse med returneringen af varen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Brammerdesign
Sveavej 17
9700 Brønderslev

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler på brammerdesign.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger. Dog maks 85 dkr.Vi har brug for følgende information, når du sender varen tilbage: Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores behandlingen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage (det er dit ansvar), og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale via brammerdesign.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos brammerdesign.dk og opbevares i maksimalt 1 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Lena Brammer Klokmose og Daniel Brammer Klokmose har for brammerdesign.dk adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige ved brammerdesign.dk er Daniel Brammer Klokmose.
Kundeoplysninger opbevares ikke krypteret. Kundeoplysninger transmitteres krypteret.
Oplysninger afgivet til brammerdesign.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos brammerdesign.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til brammerdesign.dk via e-mail daniel@brammerdesign.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Lena Brammer Klokmose igennem e-mail: lena@brammerdesign.dk.